niedziela, 14 stycznia 2024

Jak stać się Depeszem?


24 marca 2023 odbyła się premiera jednego z najnowszych przedstawień muzycznych w Tetrze Rampa. Co najciekawsze wydarzenie to można było obejrzeć na małej scenie. Jednakże stało się tak popularne, że przeniesione zostało na dużą scenę , dzięki czemu zyskało wiele dodatkowych elementów. Ciekawe czemu? Co jest w nim tak niezwykłego? Czym to widowisko przyciąga publiczność do praskiego Teatru Rampa?


Depesze to przedstawienie muzyczne, a nie musical jak się spodziewałam , które w pierwszych scenach zadziwia widza brakiem fabuły. Na scenie pojawiają się bowiem różne postacie, które z każdą kolejną piosenką zespołu Depeche Mode zmieniają się pod pewnym kątem. Kurtka skórzana, okulary przeciwsłoneczne, coś Wam to mówi? A wszystko dzieje się w klimatycznym Depeche City. Po chwili  zostajemy przeniesieni na scenę kultowego zespołu, który nagrał ogrom znanych przebojów, do których bawią się i niezwykle elastycznie tańczą fani zespołu. Bo Depesze to niezwykła i tajemnicza  społeczność, która pojawiła się w latach 80tych i jak się okazuje przetrwała  w jakimś stopniu do dziś. 

Depesze są jednym wielkim koncertem z największymi ale chyba nie wszystkimi przebojami brytyjskiego zespołu. I tu już jest niesamowite szaleństwo nie tylko w świetnych wykonaniach aktorów Marcina Januszkiewicza oraz Marty Zalewskiej ale i w zaskakujących aranżacjach znanych piosenek. Usłyszymy tu między innymi Just Cant get Enough, Strangelove, Enjoy the silence, Personal Jesus i wiele innych.
To dzięki nim i tajemniczo-romantycznej i klimatycznej scenografii jest to niezapomniane przeżycie w teatralnej rzeczywistości. Zupełnie się tego nie spodziewałam więc tym bardziej wyszłam zadowolona, zwlaszcza że sam wokalista przybił mi piątkę pod koniec występu ( taka moja mała radość).

Ciekawostką jest fakt, że na sam koniec przedstawienia publiczność, jest zapraszana na scenę i nagrywany jest klip z jej udziałem. 

Jestem pod wrażeniem tego co zobaczyłam i usłyszałam i bardzo polecam młodszym i starszym fanom zespołu. 


Dla nie wtajemniczonych do Teatru Rampa jest bardzo dobry dojazd metrem (wysiadka na stacji Targówek Mieszkaniowy). 
Bilety do Teatru najlepiej kupować 2-3 miesiące wcześniej najlepiej przez internet.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz