poniedziałek, 13 lutego 2023

Francuska Kuchnia z Emily w Paryżu


Z dwa tygodnie temu w pierwszej tegorocznej paczce od Wydawnictwa Pascal przysłano mi książkę Emily w Paryżu Oficjalną książkę kucharską Kim Laidlaw. Są tu zawarte w miarę przejrzyste przepisy na różne ciekawe dania z kuchni francuskiej okraszone opisami, kiedy tytułowa postać miała z nimi styczność . Bardzo fajna gratka dla fanów serialu z Netflix’u. Przy okazji można sobie przypomnieć jak zaczynała się przygoda Emily w Paryżu. 
Dodatkowo w całej książce można oglądać piękne kadry z serialu.



Same przepisy są naprawdę ciekawe więc można się pokusić aby spróbować zrobić wiele z opisanych dań, przystawek, sałatek, kanapek, zapiekanek, deserów a nawet różnego rodzaju drinków. Można swobodnie wyszukać za pomocą indeksu,który znajduje się na końcu książki.
Są tu np. Omlet Gabriela z ziołami , pęknięty Creme Brulee Pierre’a  i wiele innych posiłków, które jadała Emily. 
Mnie osobiście zaintrygowały sałatki np. Sałatka z buraka i cytrynowym dressingiem oraz bakłażan po prowansalsku z zapiekanym pomidorem . Nie mogło zabraknąć przepisu na ratatouille, croissanty czy moje ulubione ciasteczka palmiers. Jedyne co trochę przeszkadza, że w książce jest za mała czcionka. 




Oficjalna książka kucharska z Emily w Paryżu to pozycja dla wytrawnych smakoszy francuskich dań. 
Ja zostałam na tyle zaintrygowana, że mimo że nie przepadam za gotowaniem chętnie przetestuje niektóre przepisy. Dzięki tej książkę kucharskiej w końcu wiem co to jest np. Tapenada, którą próbowałam w poprzednim roku. Pychota. 
Do tego można się dowiedzieć , że kuchnia ta nie bazuje tylko na owocach morza i innych wynalazkach. Tu każdy, nawet niejadek,  znajdzie coś dla siebie. Nawet steka z frytkami.

Jeśli lubicie gotować i próbować nowe smaki to warto zajrzeć do tej niezwykle smacznej pozycji. 


Bardzo dziękuje Wydawnictwu Pascal za egzemplarz recenzencki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz